Recensie: Een kans voor een kat van Iris Boter.

Het boek, een kans voor een kat is het vijfde deel in de DierenRidders-serie! In groep 4 was dit het eerste voorleesboek van het schooljaar. Samen met de kinderen heb ik genoten van het boek, wanneer er een aantal minuten tijd over waren wilde de kinderen graag dat er een stukje verder voorgelezen werd uit het boek.

Het boek is gemakkelijk te volgen, er zijn een aantal personages in het boek en samen vormen ze de club de Dierenridders! Normaal helpen ze dieren in nood, maar nu willen ze een clubgenoot helpen omdat hij het niet gemakkelijk heeft thuis. Zijn moeder staat er alleen voor en kan hun kat Rembrandt niet meer betalen. De kat moet naar het asiel. De dierenridders willen geld ophalen om de kat uit het asiel te kunnen kopen en als cadeau terug te geven aan hun vriend. Ook zorgen ze voor extra geld voor voer en dierenarts bezoekjes. Wanneer ze genoeg geld bij elkaar hebben gaan ze naar het asiel, maar wat blijkt de kat is net voor hun neus verkocht….? Loopt dit verhaal nog goed af? Natuurlijk kan ik jullie verklappen hoe het verhaal verder gaat, maar het is natuurlijk leuker om zelf het boek aan te schaffen en voor te lezen aan de klas. Succes verzekerd!

Ik ben nu in het boek superjuffie op de Zuidpool begonnen, maar zodra dit boek uit is zal ik denk ik een ander boek uit de dierenridder-serie kopen om aan de leerlingen voor te lezen.